Školní vzdělávací program

Záměr a filozofie školy

Motto:

„Každé poznání vychází ze srdce, každé vzdělání ze života.“

Christian Friedrich Hebbel

Záměrem školního vzdělávacího programu je všestranný rozvoj dítěte po stránce fyzické, psychické a etické, vytváření prostředí plného důvěry, přátelství a pohody, kam děti i jejich rodiče rádi docházejí.

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM – UŽ VÍM PROČ

Číslo jednací : MŠ 28. Října 198/MSUH/2025-26/11

 

Školní vzdělávací program vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Byl vypracován na základě vlastního hodnocení výchovně vzdělávací práce a poznatků ze vzdělávání a literatury, dle našich podmínek a možností.

Školní vzdělávací program byl projednán na pedagogické radě dne 28. 8. 2025.

 

Celé znění ŠVP  najdete na tomto webu v sekci „Aktuality“ v příspěvku „Dokumenty pro školní rok 2025-26“.

https://ms28rijna.cz/wp-content/uploads/2025/10/%C5%A0VP-2025.pdf

 

 

 

 

INTEGROVANÉ BLOKY

  • Už vím, s kým si budu hrát.
  • Už vím, proč padá listí.
  • Už vím, proč mě zebe.
  • Už vím, jak se země probouzí.
  • Už vím, jak sluníčko hřeje.

HLAVNÍ CÍLE ŠVP

  • Rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání
  • Osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
  • Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí

KONKRÉTNÍ ZÁMĚRY ŠVP

  • Výchova a všestranný rozvoj dítěte po stránce fyzické i psychické.
  • Vytváření vhodného a podnětného prostředí k získávání poznatků, dovedností a vědomostí,  plného porozumění, laskavosti a klidu beze spěchu a stresu
  • Podpora rozvoje myšlení, vnímání, pozornosti, motoriky a stimulace vývoje dítěte
  • Vedení ke vzájemné komunikaci, spolupráci a prosociálním vztahům
  • Vytváření základů zdravého životního stylu
  • Vedení k sounáležitosti s okolním prostředím a přírodou a k péči o ně
  • Evaluace vlastní činnosti a práce se zpětnou vazbou

OBSAH VZDĚLÁVÁNÍ

Vzdělávací obsah je zpracován v pěti blocích, které charakterizují klíčové kompetence, cíle a výstupy vzdělávacích činností. Rozpracování těchto témat je provedeno v TVP, na míru věkovému složení třídy dětí.