Záměr a filozofie školy
Motto:
„Každé poznání vychází ze srdce, každé vzdělání ze života.“
Christian Friedrich Hebbel
Záměrem školního vzdělávacího programu je všestranný rozvoj dítěte po stránce fyzické, psychické a etické, vytváření prostředí plného důvěry, přátelství a pohody, kam děti i jejich rodiče rádi docházejí.
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM – UŽ VÍM PROČ
Číslo jednací : MŠ 28. Října 198/MSUH/2025-26/11
Školní vzdělávací program vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Byl vypracován na základě vlastního hodnocení výchovně vzdělávací práce a poznatků ze vzdělávání a literatury, dle našich podmínek a možností.
Školní vzdělávací program byl projednán na pedagogické radě dne 28. 8. 2025.
Celé znění ŠVP najdete na tomto webu v sekci „Aktuality“ v příspěvku „Dokumenty pro školní rok 2025-26“.
https://ms28rijna.cz/wp-content/uploads/2025/10/%C5%A0VP-2025.pdf
INTEGROVANÉ BLOKY
- Už vím, s kým si budu hrát.
- Už vím, proč padá listí.
- Už vím, proč mě zebe.
- Už vím, jak se země probouzí.
- Už vím, jak sluníčko hřeje.
HLAVNÍ CÍLE ŠVP
- Rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání
- Osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
- Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
KONKRÉTNÍ ZÁMĚRY ŠVP
- Výchova a všestranný rozvoj dítěte po stránce fyzické i psychické.
- Vytváření vhodného a podnětného prostředí k získávání poznatků, dovedností a vědomostí, plného porozumění, laskavosti a klidu beze spěchu a stresu
- Podpora rozvoje myšlení, vnímání, pozornosti, motoriky a stimulace vývoje dítěte
- Vedení ke vzájemné komunikaci, spolupráci a prosociálním vztahům
- Vytváření základů zdravého životního stylu
- Vedení k sounáležitosti s okolním prostředím a přírodou a k péči o ně
- Evaluace vlastní činnosti a práce se zpětnou vazbou
OBSAH VZDĚLÁVÁNÍ
Vzdělávací obsah je zpracován v pěti blocích, které charakterizují klíčové kompetence, cíle a výstupy vzdělávacích činností. Rozpracování těchto témat je provedeno v TVP, na míru věkovému složení třídy dětí.